duminică, 14 august 2011

Nationala e ciudata daca bea doar apa plata


Antrenamentul istovitor se terminase. Baietii mersera la dusuri. Acolo printre siroaiele de apa binefacatoare Mutu il intreba pe Tamas: -I-ai zis lu Piticu? -I-am zis da cica nu merge ca nu se simte prea bine. A tras tare la antrenament si e obosit. -Vezi, ai grija cu asta sa nu ne sifoneze! isi exprima ingrijorarea Mutu -Cine ma, Torjica? Fugi d-aci ca am mai facut cu el d-astea! il linisti Tamas, de la el stiu reclama aia a lui Minculescu. -Ce reclama? -Aia cu atmosfera e ciudata cand bei numai apa plata! -Pai parca joaca la "U" Cluj. Ce, s-a apucat acu de reclame ? -Nu ma, nu Niculescu! Am zis Minculescu, ala cu ficatul de 20 de kile, solistul de la Iris. Dupa ce esti mut mai esti si surd? il ironiza Tamas -He-he! Du-te-n mata! Seara veni pe neasteptate. Dupa ce se terminara partidele de rummy sau de biliard din holul hotelului nea Piti dadu stingerea pe la 22.30 dar ramase acolo impreuna cu staful tehnic din doua motive: pentru a discuta despre meciul ce urma dar si pentru a taia din fasa orice eventuala tentativa de a parasi hotelul a vreunui doritor de aventuri.Pe la 23.30 Mutu bate intr-o usa Cioc-cioc! -Ba Tamas esti gata? -Da sunt,deschise Tamas usa si ramase perplex: Bai Adriane, ai innebunit, te-ai deghizat in ospatar? -Taci ma ca numai asa merge sa iesim din hotel, ia astea pe tine! si-i intinse si lui o uniforma. Si Tamas se conforma dar isi exprima indoiala unei astfel de reusite: -Te-ai tacanit de tot, daca ne confunda vreo unu pe hol si ne trimite la bucatarie? -Cu atat mai bine...mancare, bautura...trai pe noi! rase Mutu. Apoi traversara holul, coborara niste scari in viteza si vazandu-l pe antrenor in calea lor discutand cu Florin Marin, secundul, intuira pericolul si Mutu facu calea intoarsa si-i explica lui Tamas: -Hai p-aci sa iesim prin spate! si deschise o usa intrand intr-o magazie. -Bai nu vad nimic, e intuneric bezna! -Asta-i adevaratul antrenament, nu ce face nea Piti cu noi. Sa simti adversarul cu ochii inchisi! Trosc! Na, ca am rasturnat,cred dupa miros, vreo naveta cu wishky... -Ba, ce pacat! regreta Tamas si iesi afara odata cu partenerul lui de escapade. -Arunca uniforma in tomberonul asta! il indemna Mutu. -Ce bine ca am evadat de la Satana din batatura, zimbi Tamas -Fac eu cinste, il incuraja Mutu, hai sa-l vedem acu pe dj-ul ala Zet de ce e in stare , am vazut in treacat afisul cu el. -Ok, ma iau dupa tine, tu esti capitanul! -Stii reclama care urmeaza sa o fac in seara asta in restaurant? -Ce reclama? -Nationala e ciudata daca bea doar apa plata! rase Mutu -Ba, m-ai omorat! hohoti Tamas.Se cunoaste ca esti un adevarat capitan si in afara gazonului. Stai sa-mi notez in agenda si scoase repede agenda si pixul din buzunarul de la piept, ca sa le dau replica si la altii ca poate maine uit cum ai zis. Tare asta, tare de tot! mai spuse si dezbracand uniforma de ospatar o arunca cu ciuda in tomberon. A doua zi intarziara o ora de la antrenamentul de dimineata. Nea Piti ii trase deoparte: -Ba, ce-i cu voi, nu va recunosc. Ce-ati facut asta noapte, nu v-ati odihnit, v-ati luptat cu tantarii? Tamas lasa capul in jos: -Nu nea Piti. De ce sa te mintim?...am fost la un spectacol cu dj Zet si am intarziat dar sa stii ca n-am baut decat apa plata. -Zau? facu antrenorul Si actele astea cu agenda ale cui sunt? Le-au gasit si mi le-au adus aia ce incarca gunoiul de la hotel. Ia uite ce scrie in agenda: Nationala e ciudata daca bea doar apa plata!

Un comentariu:

  1. MIsto! Haios! O mica sugestie: mai lasati cate un spatiu din cand in cand in articol care sa desparta dialogu de povestitor de exemplu.

    RăspundețiȘtergere